- Iç, Ü., Inan, İ.E., Bulut, H., (2019). Complex solutions for the some nonlinear partial differential equations. CMES2019, (),66-76.
- Penahlı, E., Iç, Ü., (1999). On the definition of Dirac system by two in complete given collection of eigenvalues. I. Turkish World Mathematics Symposium, (),-.
- Penahlı, E., Iç, Ü., (2001). An inverse problem for Dirac system. International Conference, Differential Equations and their applications, (),-.
- Penahlı, E., Iç, Ü., (2002). A Hochstadt theorem for Dirac operators. The First International Conference on Inverse Problems: ModelingSimulation, (),-.
- Penahlı, E., Iç, Ü., (2002). On the inverse problem for Dirac system. International Congress of Mathematicians, (),-.
- Iç, Ü., Kayalar, M., (2004). Half inverse problem for Canonical Dirac systems on the finite interval. National Academy of Sciences of Azerbaijan, (),-.
- Iç, Ü., Penahlı, E., (2006). Uniqueness Theorem for Dirac Systems. IV. International Geometry and Inverse Problems Symposium, (),-.
- Iç, Ü., Kemaloğlu, H., (2007). Bessel Operatörü için Nodal Noktalar Yardımıyla Yarı Ters Problemin Çözümü. II. Turkish World Mathematics Symposium, (),-.
- Kemaloğlu, H., Penahlı, E., Iç, Ü., (2007). Reconstruction Formula For The Potential Function of Diffusion Operator. II. Turkish World Mathematics Symposium, (),-.
- Kemaloğlu, H., Iç, Ü., (2008). Inverse Nodal Problem related to the Ambarzumyan Theorem. The Fourth International Conference on Inverse Problems: ModelingSimulation, (),-.
- Penahlı, E., Iç, Ü., Taş, K., (2008). The Inverse Problem for Canonical Dirac Operator. Annual International Since Conference Devoted to Kyrgyz Russian Slavic University 15-th Year Anniversary, (),-.
- Kemaloğlu, H., Iç, Ü., (2008). Ambarzumyan Theorem by using Nodal points, The Fourth International Conference. Inverse Problems: Modeling and Simulation, (),-.
- Tutak, T., Iç, Ü., Acar, D., (2010). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının “Fonksiyon ve Polinom” Kavramlarıyla İlgili Algı Düzeylerinin 1. Sınıftan 4. Sınıfa Kadar Olan Süreçte İncelenmesi. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları II, (),-.
- Iç, Ü., Kılıçarslan, S., Akgül, A., Tutak, T., (2012). The Influence of Teachıng Areas and Volumes of Geometrıc Objects Thru Cabrı Programme at 6Th Grade of Prımary Educatıon on Student Success and Behavıour. IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, (),-.
- Tutak, T., Iç, Ü., Güler, İ., Güder, Y., (2013). Preparation and Evaluation Of Sample Activities to Develop Individual Skills Of Mentally Gifted Students’xx Mathematics Area. V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, (),-.
- Tutak, T., Kükey, E., Iç, Ü., Kılıçarslan, S., (2013). Middle School The 6th, 7th And 8th Grade Students’xx Views About Mathematics Lessons. V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, (),-.
- Tutak, T., Zengin, Ş., Kükey, E., Iç, Ü., (2013). Middle School The 5thgrade Students’xx Views About Their Mathematics Teachers. V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, (),-.
- Kemaloğlu, H., Iç, Ü., (2015). Some Uniqueness Theorem for Quadratic Sturm-Liouville Problem. ICRAPAM, (),-.
- Iç, Ü., Tutak, T., Acar, D., (2016). Examination of the Relation between Computer Literacy and Mathematics Literacy among the Secondary School Students.. ICMME, (),-.
- Kemaloğlu, H., Iç, Ü., (2018). Inverse problem for polynomial pencil with seperable boundary condition. ICAMLS, (),-.
- Iç, Ü., (2018). Matematik Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Siteleri Kullanım Amaçları ve Bu Siteleri Alanlarına Entegre Etme Düzeyleri. WCETR, (),-.
- Iç, Ü., Tutak, T., Acar, D., (2017). Examination of the Relation between Computer Literacy and Mathematics Literacy among the Sixth Grade Students. ICMME 2017, (),-.
- Kemaloğlu, H., Yılmaz, E., Iç, Ü., (2017). Inverse Sturm-Liouville problem with Energy dependent potential. International Conference on Mathematics and Mathematics Education, ICMME-2017, (),-.
- Iç, Ü., Tutak, T., Acar, D., (2017). Examination of the Relation between Computer Literacy and Mathematics Literacy among the Sixth and Seventh Grade Students.. ISSEC 2017, (),-.
- Tutak, T., Kılıçarslan, S., Akgül, A., Güder, Y., Iç, Ü., (2012). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Somut Öğretim Nesnesi Kullanımına Yönelik Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, (),-.
- Tutak, T., Güder, Y., Iç, Ü., (2012). Matematiksel Modellemenin Tanımı, Kapsamı ve Önemi. 21.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, (),-.
- Tutak, T., Iç, Ü., Taşken, D., (2010). İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematikokuryazarlığı Öz-yeterliklerinin İncelenmesi: Elazığ İli Örneği. 9. Matematik Sempozyumu, (),-.
- Iç, Ü., Kılıçarslan, S., Tutak, T., Atıcı, N., (2011). Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi Üzerine Öğretmen Görüşleri: Elazığ İli Örneği. 10. Ulusal Sınıf Öğretmneliği Sempozyumu, (),-.
- Tutak, T., Iç, Ü., Taşken, D., (2010). Öğretmen Adaylarının “Fonksiyon ve Polinom” Kavramlarına İlişkin Algı Düzeylerinin Belirlenmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, (),-.
- Tutak, T., Iç, Ü., Gün, Z., Emül, N., (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Matematik Öğretim Programına Yönelik 2006-2009 Sürecinde Görüşlerinin DeğerlendirilmesiELAZIĞ ÖRNEĞİ. 8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, TÜRKİYE, 2009., (),-.
- Iç, Ü., Penahlı, E., (2002). Inverse problem for Dirac operator with peculiarity in zero. XV. Ulusal Matematik Sempozyumu, Mersin, TÜRKİYE, 2002., (),-.
- Penahlı, E., Iç, Ü., (2001). An inverse problem for Dirac systm. XIV. Ulusal Matematik Sempozyumu, (),-.
- Penahlı, E., Iç, Ü., (2001). Kısmen çakışmayan iki spektraya göre Dirac operatörü için ters problem üzerine. Palandöken Matematik Günleri, (),-.
- Penahlı, E., Iç, Ü., (2000). Kanonik Dirac operatörü için iki spektraya göre ters problem üzerine. TFD - 19.Fizik Kongresi, (),-.
- Kemaloğlu, H., Iç, Ü., Gülşen, T., (2017). An inverse nodal problem for differential pencils with complex spectral parameter dependent boundary conditions. 2nd International Conference on Computational Mathematics and Engineering Sciences-CMES2017, (),-.